Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2016

Έσοδα $1 δις θα παράξει ο κλάδος της εικονικής πραγματικότητας το 2016

Χαρακτηριστικά μιας δομημένης αγοράς και μάλιστα σε άνοδο, αρχίζει να εμφανίζει ο νεόκοπος κλάδος της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality - VR), που αναμένεται να εμφανίσει το 2016 έσοδα της τάξης του $1 δις.
Εξ αυτών τα $700 εκατ., περίπου, θα προέλθουν από πωλήσεις εξοπλισμού (hardware) και τα υπόλοιπα από πωλήσεις περιεχομένου. Συνολικά, εντός της τρέχουσας χρήσης αναμένεται να διατεθούν στην παγκόσμια αγορά 2,5 εκατ. συσκευές VR και 10 εκατ. παιχνίδια.

Πάντως, σύμφωνα με την 15η έκδοση της Deloitte Global, που καταγράφει τις προβλέψεις για τους Κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ), ενώ το 2016 η εικονική πραγματικότητα θα φτάσει το ορόσημο  του $1 δις, μακροπρόθεσμα θα δυσκολευτεί να προσεγγίσει το επίπεδο των smartphones, των PC και της τηλεόρασης. Μάλιστα, η πλειονότητα των εσόδων θα προέλθει από τους “πιστούς” χρήστες περισσότερο παρά από περιστασιακούς χρήστες. Πρακτικά, ενώ οποιοσδήποτε κάτοχος smartphone θα μπορούσε να δοκιμάσει παραλλαγές VR, η πλειονότητα των εσόδων της αγοράς το 2016, θα οδηγηθεί από μερικές δεκάδες εκατομμύρια χρήστες παρά από δισεκατομμύρια χρήστες.

Ιδιαίτερη θέση στις προβλέψεις της Deloitte Global για το 2016 καταλαμβάνουν οι λεγόμενες γνωστικές τεχνολογίες (cognitive technologies), όπως είναι το computer vision (αφορά μεθόδους απόκτησης, επεξεργασίας, ανάλυσης και κατανόησης εικόνων και δεδομένων υψηλής παραμετροποίησης από τον πραγματικό κόσμο, προκειμένου να παραχθεί αριθμητική ή συμβολική πληροφόρηση), η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (natural language processing) και το machine learning, που διερευνά τη μελέτη και την κατασκευή αλγορίθμων, που ερμηνεύουν δεδομένα και κάνουν προβλέψεις.

Sημαντική αύξηση
Τη δυναμική του τομέα αυτού υπογραμμίζει το γεγονός ότι το 2016 οι 80 από τις κορυφαίες 100 εταιρείες software αναμένεται να χρησιμοποιήσουν γνωστικές τεχνολογίες, απελευθερώνοντας τη δυναμική του Internet of Things , γεγονός το οποίο μπορεί να αλλάξει το computing, όπως το γνωρίζαμε. Το γεγονός ότι, το 2016, περισσότερες από τις 80 από τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες software θα έχουν πιθανότατα ενσωματωμένες γνωστικές τεχνολογίες, όπως είναι το machine learning, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας ή αναγνώριση ομιλίας στα προϊόντα τους αντιπροσωπεύει μια αύξηση 25% από το 2015. Την περασμένη χρονιά εκτιμάται ότι περίπου 64 από τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες software είχαν κυκλοφορήσει προϊόντα και υπηρεσίες, που περιέχουν μια ή περισσότερες γνωστικές τεχνολογίες.

Σε άνοδο τα eSports
Μια ακόμη τάση, που αποτυπώνει η έρευνα της Deloitte, είναι ότι τα esports θα δημιουργήσουν παγκόσμια έσοδα ύψους  $500 εκατ. το 2016, 25% παραπάνω από τα $400 εκατ. του 2015 και πιθανόν, θα έχουν ένα κοινό τακτικών και περιστασιακών θεατών, σχεδόν 150 εκατ. ατόμων. Αυτά τα αναμενόμενα έσοδα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μέρος των εσόδων πρωταθλημάτων βασικών σπορ, όπως το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το baseball ή το χόκεϊ πάγου, έσοδα που κυμαίνονται από  $4 δις έως  $30 δις.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου, αυτή αναμένεται να προσεγγίσει τα $30 δις για πρώτη φορά το 2016/2017, μια αύξηση  $8 δις σε σχέση με το 2011/2012 και ένα μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης 7%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC