Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2015

Τα Big Data βοηθούν τις δισκογραφικές να υπολογίσουν τα επόμενα hits

Δεν έχει περάσει καιρός από τότε που υπήρχε η κοινή πεποίθηση ότι το Internet "σκότωνε" τη μουσική βιομηχανία. Για πολλά χρόνια η μουσική βιομηχανία αδυνατούσε να παρακολουθήσει το ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας - με τους χρήστες να προβαίνουν σε παράνομο download τραγουδιών, το οποίο και τους βόλευε και ήταν οικονομικό γι' αυτούς.


Οι πρώτες προσπάθειες αντίδρασης από τη μουσική βιομηχανία δεν έφεραν το αναμενόμενα αποτελέσματα, ενώ τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν προς το καλύτερο όταν εμφανίστηκε το App Store και τα συναφή που επέτρεπαν την πώληση μουσικής σε ψηφιακή μορφή και σε πολύ καλές τιμές.

Σήμερα, το χάσμα που είχε δημιουργηθεί ανάμεσα στην τεχνολογία και στις μουσικές βιομηχανίες φαίνεται να γεφυρώνεται ακόμα καλύτερα, καθώς στόχος του κλάδου πλέον είναι να συνδυάσει τη βαθύτερη κατανόηση των πελατών του με τη βαθύτερη κατανόηση της ίδιας της μουσικής, με το ρόλο των Big Data να είναι καταλυτικός σε αυτό.

Η ατόφια μουσική είναι βασικά αδόμητα δεδομένα, αλλά μπορεί να ψηφιοποιηθεί εύκολα, μπορεί να ποσοτικοποιηθεί και να αναλυθεί - αυτός είναι και ο στόχος άλλωστε του Musical Genome Project που τρέχει από το 1999. Έτσι η μουσική αποκτά μια δομημένη μορφή που επιτρέπει τη σύγκριση τραγουδιών μεταξύ τους και τη διεξαγωγή κρίσεων, με αλγοριθμικό τρόπο, για το τι θα ήθελε να ακούσει την επόμενη φορά  ο χρήστης. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αντβέρπ πήγαν ένα ακόμα βήμα παραπέρα, καθώς ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο ο οποίος να προβλέψει τη θέση των τραγουδιών στο Billboard Dance Singles chart, αναλύοντας όλες τις επιτυχίες στο chart από το 1985 έως το 2015.Αυτό δίνει ένα σημαντικό πλεονεκτήμα στις δισκογραφικές εταιρείες, καθώς πλέον διαθέτουν τα εργαλεία για να υπολογίσουν με μεγάλα ποσοστά επιτυχίας τα hits του αύριο.

Περισσότερα γι' αυτό το αρκετά ενδιαφέρον θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC