Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

Η ελληνική αγορά τεχνολογίας συνεχίζει τη θετική της πορεία

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 567 εκ. ευρώ για το 4ο τρίμηνο (Q4) του 2014, αυξημένη κατά 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο Q4 του 2013. Η ελληνική αγορά για το Q4 του 2014 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –τηλεπικοινωνίες και οι λευκές συσκευές- είχαν διψήφια ανάπτυξη.


Τηλεπικοινωνίες
Οι τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα 170 εκατομμύρια ευρώ καταγράφοντας αύξηση 29%. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα αποτέλεσαν τον οδηγό των εξελίξεων με την μέση τους τιμή να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Σημαντική συμβολή στην πορεία της αγοράς είχαν βέβαια τόσο τα σταθερά τηλέφωνα όσο και τα ακουστικά τηλεφώνων . Αξίζει να σημειωθεί ότι και στις δύο περιπτώσεις τα επίπεδα των μέσων τιμών σημείωσαν ελαφρά αύξηση σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.

Προϊόντα Πληροφορικής
Μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα στα οποία τα προϊόντα πληροφορικής κατέγραφαν άνοδο,το τέταρτο τρίμηνο του 2014 σημείωσε οριακή πτώση. Ο έντονος ανταγωνισμός και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες όπως tablets και φορητούς υπολογιστές σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρσι οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών παρά το θετικό τους πρόσημο σε κομμάτια.
Τέλος, οι κατηγορίες των περιφερειακών όπως ποντίκια, πληκτρολόγια αλλά και οθόνες συνεχίζουν να καταγράφουν άνοδο σε αξίες.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα
Με την τηλεόραση και τις κονσόλες, κατηγορίες που αποτέλεσαν την βάση για την αύξηση του τζίρου, να διατηρούν το θετικό πρόσημο και στο τέταρτο τρίμηνο η αγορά σημείωσε άνοδο κατά 8,7%.
Πέρα από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, αξίζει να σημειωθεί ότι ανοδική πορεία σημείωσαν επίσης οι βιντεοκάμερες αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης).
Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από την δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras) οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις λόγω εποχικότητας σε Tablets και Κινητά.

Φωτογραφικά Είδη
Με το ποσοστό πτώσης να φτάνει το 15,3% ολοκληρώθηκε και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς για τις φωτογραφικές μηχανές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την συνολική αρνητική εικόνα οι μηχανές αποσπώμενων φακών διατήρησαν το θετικό τους πρόσημο και στο κλείσιμο του έτους καταγράφοντας άνοδο αξιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.

Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την ομάδα της GfK. Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 425.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως. Από τον Φεβρουάριο του 2009, η GfK δημοσιεύει διεθνώς την έκθεση των αποτελεσμάτων της GfK TEMAX® σε περισσότερες από 30 χώρες. Είναι ο πρώτος δείκτης που περιλαμβάνει όλες τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σε διαφορετικές χώρες. Όλες οι εκθέσεις και τα δελτία τύπου είναι διαθέσιμα στο www.gfktemax.com.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC