Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

Έρευνα της MasterCard για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων και των Ευρωπαίων την περίοδο των γιορτών

«Αν θέλετε να δείξετε ότι νοιάζεστε και να αποφύγετε τους καυγάδες την περίοδο των γιορτών, τότε σκεφτείτε λίγο περισσότερο πριν αγοράσετε τα δώρα σας».
Αυτό είναι το αποτέλεσμα της έρευνας για τις συνήθειες των καταναλωτών την εορταστική περίοδο, που αποκάλυψε ότι το 1/3 των Ευρωπαίων πιστεύει ότι τα μετρητά είναι ένα προσβλητικό δώρο και δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος. Τόσο, που 1 στους 10 υποστηρίζει ότι αυτό θα ήταν αιτία για καυγά με ένα αγαπημένο πρόσωπο.

Προτιμούν τα προσωπικά δώρα που έχουν επιλεγεί με σκέψη κι ενδιαφέρον

Η πανευρωπαϊκή μελέτη της MasterCard διεξήχθη σε πάνω από 15.000 ανθρώπους σε 17 χώρες για να μας δείξει τι μας αρέσει και τι απεχθανόμαστε όσον αφορά στα δώρα – και όταν τα λαμβάνουμε και όταν τα προσφέρουμε. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν να προσφέρουν και να λαμβάνουν δώρα από τους αγαπημένους τους που να είναι επιλεγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς (46%) και με προσωπικό νόημα (44%). Στην κορυφή των προτεραιοτήτων όσον αφορά στα δώρα, είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%).
Όταν δεν αφιερώνουμε χρόνο και σκέψη, η ενοχή μας καταβάλλει: ένας στους τέσσερις μετάνιωσε για ένα δώρο που προσέφερε γιατί δεν έβαλε αρκετή σκέψη σ’ αυτό. Το 45%, σχεδόν οι μισοί, που λένε ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο, έχουν επίσης απογοητευτεί. Φαίνεται ότι η σκέψη είναι η πιο σημαντική επένδυση που κάνουμε όταν αγοράζουμε ένα δώρο, με σχεδόν όλους μας (97%) να πιστεύουμε ότι το κόστος του δώρου που παίρνουμε από ένα αγαπημένο μας πρόσωπο δεν έχει καμία σημασία.

Οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής
Η μελέτη ρίχνει φως και στο πόσο νωρίτερα ξεκινάμε τα ψώνια των εορτών. Παρόλο που το 1/3 των καταναλωτών (32%) ξεκινάει ένα μήνα νωρίτερα, σχεδόν οι μισοί (45%) παραδέχονται ότι ξεκινούν να ψάχνουν για δώρα μόλις μια εβδομάδα νωρίτερα ή την τελευταία στιγμή! Οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής, (60%) περιμένοντας την τελευταία εβδομάδα για να ξεκινήσουν τα εορταστικά ψώνια τους. Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να  αφήσουν τα ψώνια για την τελευταία στιγμή (34%) σε σχέση με τις γυναίκες (27%), ξεκινώντας το νωρίτερο μόλις μια εβδομάδα πριν. Είναι ενδιαφέρον ότι από αυτούς που είπαν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο ( 45%), σχεδόν ένας στους τρεις (28%) πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι αγαπημένοι τους άφησαν την αγορά του δώρου για την τελευταία στιγμή.

Tα συμπεράσματα για τους εμπόρους
Αξιοποιώντας την έρευνα, οι έμποροι μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους το 2015 προτρέποντας τους πελάτες τους να επιλέγουν προσωπικά δώρα και να σκέφτονται προσεκτικά όταν ψωνίζουν, ειδικά την εορταστική περίοδο. Έτσι θα εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα δεν θα «παρακάμψουν» το κατάστημά τους, όπως θα γινόταν στην περίπτωση της επιλογής μετρητών ως δώρο, καθώς η δικαιολογία όσων έλαβαν μετρητά ως δώρο είναι ότι οι αγαπημένοι τους δεν ήξεραν τι να αγοράσουν (45%).

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Πρόεδρος της MasterCard Ευρώπης, Javier Perez, δήλωσε:  
«Με την εορταστική περίοδο να πλησιάζει, είναι ενθαρρυντικό να γνωρίζουμε ότι είναι η σκέψη που μετράει. Σ‘ όλη την Ευρώπη το θέμα δεν είναι πόσα χρήματα έχουν ξοδευτεί, αλλά η σκέψη που δαπανήθηκε για να προσφέρει κάποιος ένα δώρο. Ενώ το να καταφύγει κάποιος να επιλέξει μετρητά ως δώρο είναι μια απλή επιλογή, τα αποτελέσματα της έρευνας τονίζουν ότι όσον αφορά στα δώρα, οι αγαπημένοι μας περιμένουν από εμάς περισσότερη σκέψη και ενδιαφέρον». Επιπλέον, καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να κάνει τη ζωή μας πιο απλή από ποτέ, είτε στο να πληρώσουμε για ένα δώρο είτε στο να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε το τέλειο δώρο, είναι λογικό το να απομακρυνόμαστε από την επιλογή του να προσφέρουμε μετρητά ως δώρο.» Ο Javier Perez συμπληρώνει: «Είναι πλέον εύκολο να έχουμε πρόσβαση και να πληρώνουμε για όλα ηλεκτρονικά ενώ οι Ευρωπαίοι ανταποκρίνονται και θετικά με σχεδόν 3 στους 5 (66%) να χρησιμοποιούν την κάρτα τους στα καταστήματα».


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ:

Πώς πληρώνουν οι Ευρωπαίοι:
o    Σχεδόν δύο στους τρεις (66%) Ευρωπαίους θα πληρώσει χρησιμοποιώντας κάρτα όταν ψωνίζει στο κατάστημα
o    Όταν κάνουν online αγορές, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιστωτική (39%) ή χρεωστική κάρτα (25%).
o    Σχεδόν το 90% των καταναλωτών στη Σουηδία και τη Γαλλία πληρώνει στο κατάστημα με κάρτα

Συνήθειες των Ευρωπαίων κατά την αγορά δώρων
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ηλικία παίζει ρόλο στις συνήθειες των Ευρωπαίων όσον αφορά την αγορά δώρων. Οι πελάτες ηλικίας 55 ετών και άνω (55%) είναι δυο φορές πιο πιθανό να δώσουν απλώς μετρητά ως δώρο σε σχέση με τους πελάτες ηλικίας 18-34 (7%).

Εκτός από τα μετρητά, τα δώρα τα οποία θεωρούνται ως τα πιο απρόσωπα από τους Ευρωπαίους – και τα οποία οι έμποροι θα ήθελαν να αποφεύγουν να τα θεωρούν ως τέλεια δώρα –είναι τα χρυσόψαρα (52%), οι οικιακές συσκευές (35%), τα σεντόνια (26%) και το προϊόντα μπάνιου (26%).

Η έρευνα δείχνει επίσης τους ενδιαφέροντες τρόπους σύμφωνα με τους οποίους η προσέγγισή μας όσον αφορά στο τι είναι μη απρόσωπα δώρα, διαφέρει σε ολόκληρη την Ευρώπη:

o    Το να προσφέρεις χρήματα θεωρείται απρόσωπο στην Ισπανία (52%) και στην Ιταλία (45%), κάτι το οποίο μας προκαλεί έκπληξη καθώς οι καταναλωτές των δύο χωρών είναι οι κορυφαίοι χρήστες μετρητών στην Ευρώπη
o    Οι καταναλωτές στη Σουηδία (45%) και τη Πολωνία (36%) είναι οι πιο μετανιωμένοι και αισθάνονται ντροπή για ένα δώρο που έχουν αγοράσει στο παρελθόν στο οποίο δεν είχαν αφιερώσει σκέψη και χρόνο
o    Στην Ολλανδία (21%) και την Ουγγαρία (17%) οι καταναλωτές έχουν  λιγότερες πιθανότητες να δηλώσουν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο
o    Ενώ οι λιγότερο μετανιωμένοι καταναλωτές  είναι στη Γαλλία (12%) και το Βέλγιο (9%)
o    Το να δοθούν μετρητά ως δώρο μάλλον θα αποτελέσει αιτία καυγά για περισσότερους από έναν στους τέσσερις στην Τουρκία, (27%), περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα
o    Οι Βέλγοι και Πολωνοί είναι οι πιο αναβλητικοί, καθώς το 43% αγοράζει τα δώρα του την τελευταία στιγμή
o    Οι Βρετανοί είναι οι καλύτεροι στην οργάνωση με σχεδόν το 40% να ξεκινάει τα ψώνια του ένα μήνα πριν ή κι ακόμη πιο νωρίς
o    Οι Τσέχοι είναι αυτοί που νοιάζονται περισσότερο για τα δώρα τους από όλη την Ευρώπη: το 91% αισθάνεται ότι η σκέψη και το να ενδιαφέρεσαι είναι ο καθοριστικός παράγοντας όταν αποφασίζουμε τι να αγοράσουμε
o    Περισσότερο από οπουδήποτε στην Ευρώπη, οι Ρώσοι πιστεύουν ότι το να αφιερώσεις χρόνο και σκέψη για να αποφασίσεις τι να αγοράσεις, είναι πιο σημαντικό όταν πρόκειται για την οικογένεια (34%) και τους φίλους (31%)
o    Αντιθέτως οι Γάλλοι είναι ρομαντικοί και αυτοί που νοιάζονται περισσότερο όταν ψωνίζουν για τον σύντροφό τους (41%)
o    Οι Αυστριακοί θεωρούν το να κάνουν προσωπικά δώρα είναι το παν: το 94% πιστεύει ότι το να κάνεις προσωπικά δώρα είναι το πιο σημαντικό



Η έρευνα διεξήχθη από την Toluna σε 17 χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρωσία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο, Τσεχία, Ελλάδα, Ουγγαρία και Ρουμανία.
15.129 καταναλωτές συμμετείχαν στην έρευνα μεταξύ 1 – 15 Οκτωβρίου 2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC