Τετάρτη, 20 Αυγούστου 2014

Κακά τα μαντάτα για την Samsung

Παρατηρώντας τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν, και αφορούν τη χρήση του δεύτερου τριμήνου του 2014, παρατηρούμε ότι υπάρχει μια συνεχής πτώση στην ανάπτυξη της Samsung.



Ακόμα πιο ανησυχητικό βέβαια είναι το γεγονός ότι το περιθώριο κέρδους της Μονάδας Κινητών (IM - mobile business unit: Περιλαμβάνει smartphones, tablets και μέρος των υπολογιστών) έχει επίσης πτωτική πορεία και κατά την τελευταία χρήση έπεσε στο 15%. Μακροσκοπικά, βλέπουμε ότι το περιθώριο κέρδους συνήθιζε να κυμαίνεται μεταξύ 17% και 20%. Το πρόβλημα βέβαια δεν έγκειται στο γεγονός της μείωσης αυτής καθαυτής.

Και όπως είναι εύλογο, δημιουργείται η απορία, αν τα αποτελέσματα αυτά θα συνοδευτούν από την σταδιακή «δύση» της Samsung. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Samsung Electronics στηρίζεται πλέον κυρίως στην παραγωγή hardware. Η αποτυχία της να εισέλθει και να δραστηριοποιηθεί ενεργά σε τομείς λογισμικού και υπηρεσιών, την αναγκάζει αυτή τη στιγμή να πρέπει να ανταγωνιστεί τους κατασκευαστές από την Κίνα, που δραστηριοποιούνται επίσης στην παραγωγή hardware, με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Χαρακτηριστικό είναι για παράδειγμα ότι η Xiaomi κατάφερε να ξεπεράσει τη Samsung στην αγορά της Κίνας.

Η Samsung, τα τελευταία χρόνια, είχε καταφέρει να εκμεταλλευτεί την μεγάλη ανάπτυξη, είχε «ξεφύγει» από τον ανταγωνισμό και με τις σειρές Galaxy S και Galaxy Note μπορεί να απολαμβάνει τα έσοδα από τις premium συσκευές, που όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, προσφέρουν μεγαλύτερα κέρδη. Αυτό που δεν έχει καταφέρει να κάνει όμως, και αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της, είναι η διαφοροποίηση, και αυτός είναι ένας παράγοντας-κλειδί που κάνει τα άλλα πλεονεκτήματα να εξαϋλώνονται. Η ανάπτυξη της έχει πλέον αρνητικό ρυθμό, η απόσταση από τους ανταγωνιστές μειώνεται και είναι πιθανό να αρχίσει να χάνει το μεγάλο μερίδιο της premium αγοράς που κατέχει. Όπως αναλύει και ο Jan Dawson, υπάρχουν τρία πιθανά-επικρατέστερα σενάρια για το μέλλον της δημοφιλούς Κορεάτικης εταιρείας:

Η Samsung συνεχίζει με την ίδια στρατηγική, με ελάχιστη διαφοροποίηση, προσπαθώντας να είναι ανταγωνιστική σε όλα τα επίπεδα της αγοράς, το οποίο φυσικά είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στις low- και mid-end κατηγορίες και οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να μειώσουν το περιθώριο κέρδος τους. Ταυτόχρονα, στην high-end κατηγορία, θα πρέπει -σε μια κορεσμένη πλέον αγορά- να συνεχίσει να ανταγωνίζεται την κυρίαρχο Apple. Κάπως έτσι δεν αποκλείεται να δούμε τα κέρδη της Samsung να πέφτουν ακόμα και κάτω από 10%, ενώ μείωση θα παρουσιάσουν και τα συνολικά έσοδα της Samsung Electronics, αφού θα επηρεαστούν και τα τμήματα που συνεργάζονται με την μονάδα Κινητής.
Η Samsung συνεχίζει με την ίδια στρατηγική, αλλά ανταγωνίζεται πλέον τις τιμές των Κινέζων κατασκευαστών στην low- και mid-end κατηγορία, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τα μερίδια της. Κάπως έτσι όμως είναι αβέβαιο το μέλλον της στις high-end κατηγορίες.
Και τέλος, μπορεί να αποφασίσει να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το λογισμικό και τις υπηρεσίες, δημιουργώντας μια νέα πηγή εσόδων, πάνω από το Android. Οι καταναλωτές θα θεωρούν αυτές τις υπηρεσίες χρήσιμες και όχι ενοχλητικές, και κάπως έτσι θα μπορέσει να διαφοροποιηθεί σημαντικά από τους ανταγωνιστές της. Βέβαια, κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο, απαιτεί προσεκτικές και σίγουρες κινήσεις και σίγουρα δεν θα είναι ένας δρόμος δίχως δυσκολίες και εμπόδια. Άλλωστε η προσπάθεια της Samsung να απαγκιστρωθεί από το Android μέσω του Tizen δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, και κατά συνέπεια θα πρέπει να κατανοήσει τα λάθη που έκανε και να χαράξει μια νέα στρατηγική.



myphone.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC