Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

Πώς να αποφύγετε να χαρακτηριστεί το email σας ως spam;

Spam ορίζεται το email που λαμβάνει χωρίς να το θέλει ο παραλήπτης ενώ τα spam φίλτρα είναι οι μηχανισμοί που μαρκάρουν σαν spam αυτά τα emails με βάση κάποιους κανόνες. Τέτοια φίλτρα έχουν τα email clients σας (Outlook, Thunderbird κ.τ.λ.), οι πάροχοι ίντερνετ (ISPs), αλλά και οι ίδιοι οι servers που παρέχουν τις email διευθύνσεις σας.



Πώς αποφεύγουμε να χαρακτηριστούν τα emails μας ως spam;

1. Καθαρισμός της λίστας σας

Πρώτο βήμα είναι να καθαρίσετε τη λίστα σας από τα emails που είναι ανενεργά, δηλαδή οι χρήστες τους δε τα χρησιμοποιούν πλέον, ή απλά δεν υπάρχουν. Το να διαγράψετε αυτά τα emails θα αυξήσει το ποσοστό των απεσταλμένων emails που διαβάστηκαν (open/delivered ratio) κάτι που αποτελεί ισχυρό κριτήριο ώστε η καμπάνια σας να χαρακτηριστεί αξιόλογη από τα spam φίλτρα.

2. Εξακρίβωση της ιδιοκτησίας του email
Είναι πολύ σημαντικό όταν στέλνετε από mail server είτε από εναλλακτικό πάροχο email (3rd party email provider) να έχει προηγηθεί πιστοποίηση αποστολής με αυτά τα μέσα. Πρέπει δηλαδή να επικυρώσετε ότι ο εναλλακτικός αυτός αποστολέας που χρησιμοποιεί το email σας έχει την άδεια σας για να το κάνει έτσι ώστε να γνωρίζει ο server παραλήπτης ότι λαμβάνει από πιστοποιημένο αποστολέα και όχι από spammer. Στην ίδια λογική το email σας πρέπει να έχει ίδιο email αποστολέα και ίδιο reply-to email (σε ποιο email να απαντήσει ο παραλήπτης).

3. Το κείμενο είναι απαραίτητο

Το να σχεδιάσετε ένα email που αποτελείται μόνο από μια μεγάλη εικόνα είναι επίσης σημαντικό κριτήριο για να χαρακτηριστούν τα emails σας ως spam emails γιατί πολύ απλά τα spam φίλτρα δε μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο του email, θεωρούν ό,τι προσπαθείτε να τα κοροϊδέψετε και αυτομάτως σας χαρακτηρίζουν ως spammer. Το να υπάρχει λοιπόν κείμενο είναι απαραίτητο και μάλιστα όταν στέλνουμε emails τύπου HTML πρέπει να συνοδεύονται από Plain Text emails, δηλαδή εκδοχή του email με απλό κείμενο για τους email clients που για κάποιο λόγο δεν μπορούν να διαβάζουν HTML emails!

4. Λάθος μορφοποίηση κειμένου
Το να χρησιμοποιείτε αποκλειστικά κεφαλαία (ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΩΡΑ!), πολλά θαυμαστικά (!), το να χρωματίζετε το κείμενο σας με έντονο κόκκινο ή πράσινο χρώμα, μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς και το να γράφετε HTML email με κώδικα που είναι γεμάτος σκουπίδια (αν δεν είναι καθαρός κώδικας υπάρχει πρόβλημα), όλα αυτά επηρεάζουν τα spam φίλτρα.

5. Λέξεις Spam

email marketing spam emailsΛέξεις όπως “αγοράστε”, “προσφορά”, “ευκαιρία” αν βρίσκονται σε μεγάλη συχνότητα μέσα στο email σας επίσης επηρεάζουν. Τα spam φίλτρα έχουν μεγάλη λίστα λέξεων που αμέσως χαρακτηρίζουν το email ως spam αλλά αυτό γίνεται κυρίως με λέξεις στα αγγλικά (Hubspot Trigger Words). Ωστόσο πάροχοι όπως της Google (gmail) σιγά σιγά μαθαίνουν και ελληνικά οπότε τέτοιες λέξεις με μέτρο!


6. Τεστάρετε το email σας πριν την αποστολή

Ανάλογα τη πλατφόρμα υπάρχουν και spam testers που αξιολογούν το email σας και με βάση τη βαθμολογία που σας δίνουν μπορείτε να προβλέψετε αν το email σας θέλει διορθώσεις. Μπορείτε όμως να χρησιμοποιήσετε και spam testers ανεξαρτήτως πλατφόρμας όπως το Lyris, Emailspamtest, SendForensics, το Melon Stork και το Contactology.

7. Στείλτε ποιοτικό περιεχόμενο και στοχευμένα emails

Εκτός από τα spam φίλτρα, ως spam ένα email μπορεί να χαρακτηριστεί από τον ίδιο το χρήστη-παραλήπτη! Οπότε δώστε μεγάλη σημασία στο subject σας ώστε να τραβήξει τη προσοχή και στείλτε περιεχόμενο που ενδιαφέρει το αναγνώστη του email σας.

8. Ξεκάθαρη δυνατότητα Opt-Out
Επειδή πολλές φορές για κάποιο λόγο ο παραλήπτης μπορεί να λάβει περιεχόμενο από εσάς που δεν τον ενδιαφέρει κάντε εύκολη τη δυνατότητα opt-out δηλαδή δώστε του την επιλογή να διαγραφεί από τη λίστα σας και τονίστε ότι παρέχετε την επιλογή. Είναι καλύτερο να διαγραφεί κάποιος από τη λίστα σας από το να σημάνει το email σας ως spam. Όταν μαρκάρει ένα email ως spam o χρήστης λέει στον email client-πάροχο-server να “θυμάται” ότι αυτός ο αποστολές είναι spammer. Και όντως αυτό γίνεται, και μάλιστα ο server-πάροχος αξιολογεί πόσοι όρισαν το email σας ως spam και αξιολογεί (σε συνδυασμό και με το πόσοι άνοιξαν το email σας) το αν θα σας χαρακτηρίσει ως spammer σε όλους, ακόμα και αυτούς δηλαδή που ακόμα δεν έχουν λάβει από εσάς email…

9. Αποφύγετε τα attachments και τις μεγάλες εικόνες

Εκτός το ότι πάντα σκανάρονται για ιούς, δημιουργούν πρόβλημα λόγω του μεγέθους τους. Πολλοί email providers-clients έχουν περιορισμούς στο μέγεθος των συνημμένων αρχείων και αν ξεπερνούν το όριο απλά τα απορρίπτουν. Αντίστοιχα οι εικόνες μέσα στο email πρέπει να είναι web-optimized δηλαδή με μικρό μέγεθος και με alternative text.

10. Αποστολή από shared server

Πολλές φορές για την αποστολή emails χρησιμοπιούμε τις δυνατότες ενός server στον οποιο φιλοξενείται το domain μας. Ο ίδιος ο server είναι αυτός που έχει φτιάξει και το email μας, π.χ. αν στο server είναι η ιστοσελίδα μας με domain name onomasite.gr τότε σε αυτό το server φτιάξαμε και τα email accounts μας όπως info@onomasite.gr. Για την αποστολή χρησιμοποιούμε λοιπόν πολλές φορές το SMTP του server μας και παρόλο που η λίστα μας και το περιεχόμενο του email μας είναι ποιοτικά, τα emails καταλήγουν σε spam.

Αυτό γίνεται όταν βρισκόμαστε σε shared servers, δηλαδή η ιστοσελίδα μας φιλοξενείται σε μηχάνημα-υπολογιστή μαζί με άλλους χρήστες και αυτοί οι χρήστες κάνουν κακή χρήση του server όσον αφορά τα emails. Τα spam φίλτρα θυμούνται και τις ips των υπολογιστών που στέλνουν τα spam emails, και ακριβώς επειδή σε shared server μοιραζόμαστε και την Ip (εκτός των άλλων), μπορεί να μπλοκαριστούμε επειδή άλλοι χρήστες καταχράζονται τις πηγές του server…

etherlogic.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC