Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2010

Τα στατιστικά της επιτυχίας στο Facebook

Θέλετε να αποκτήσετε δεκάδες χιλιάδες «φίλους» και τα updates σας στο Facebook να είναι τα δημοφιλέστερα; Τα αποτελέσματα μιας σχετικής ανάλυσης «δημοτικότητας» από το ίδιο το Facebook αποτελούν μια καλή αρχή.

Για τους περισσότερους το Facebook αποτελεί απλά ένα «δικτυακό σημείο» στο οποίο μπορούν να «συναντήσουν» συγγενείς, συνεργάτες, φίλους και γνωστούς. Να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν ή και –τελικά, το πιο συνηθισμένο- να «σκοτώσουν την ώρα τους». Για κάποιους, όμως, το Facebook αποτελεί άλλον ένα… διαγωνισμό, στην προκειμένη περίπτωση για το «ποιος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους `φίλους` από όλους» ή «ποιος θα έχει τα `δημοφιλέστερα` updates». Μάλλον αυτοί θα ενδιαφερθούν περισσότερο από όλους για τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε η Facebook Data Team στις 23 του μήνα.

Σε μια μελέτη της, η Facebook Data Team χρησιμοποίησε κατηγορίες λέξεων (Word Categories) χωρισμένες βάσει του λεξικού LIWC, ομαδοποιημένες σε διαφορετικούς «τύπους» βάσει των ψυχολογικών και γλωσσικών νοημάτων/ρόλων τους, ανάλογα με το «είδος» τους (άρθρα, επίθετα, ρήματα κ.λπ.), τη θεματολογία τους (σχολίο, εργασία, θρησκεία κ.λπ.) αλλά και το συναισθηματικό περιεχόμενο τους (θετικά ή αρνητικά συναισθήματα, θυμός, λύπη κ.λπ.). Στη συνέχεια, έλεγξε τη συχνότητα χρήσης τους σε περίπου ένα εκατομμύριο updates που είχαν κάνει χρήστες στην υπηρεσία – σημειώνουμε πως η έρευνα περιορίστηκε στην Αγγλική γλώσσα. Τα αποτελέσματα, άκρως ενδιαφέροντα.

Οι νέοι παρουσιάζουν περισσότερη «οργή» και μιλούν περισσότερο για τον εαυτό τους με λέξεις και φράσεις όπως «εγώ», «το δικό μου» κ.λπ., ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μιλούν περισσότερο για άλλα πρόσωπα και την οικογένεια τους, ενώ γράφουν μεγαλύτερα σε έκταση updates. Επιπλέον, οι «δημοφιλέστεροι» στο Facebook χρησιμοποιούν διαφορετικά «σύνολα λέξεων» από ότι οι «λιγότεροι δημοφιλείς» που έχουν «λιγότερους φίλους»: αναφέρουν λιγότερο την οικογένεια τους, αποφεύγουν τα «συναισθηματικά» updates.

Τέλος, όπως μάλλον ήταν αναμενόμενο, η χρήση κάποιων «ομάδων λέξεων» διαφοροποιείται και ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Προφανές παράδειγμα, λέξεις όπως «ύπνος» χρησιμοποιούνται καλύτερα τις βραδινές ώρες, ενώ λέξεις σχετικά με την εργασία και το σχολείο εμφανίζονται περισσότερο τα πρωινά.

Πηγη:pcw.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC