Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010

Ρετρό: το πρώτο DirectX

To 1995 o μόνος τρόπος για να έπαιζε κανείς παιχνίδια στο PC ήταν το άβολο DOS. Μόνο αυτό επέτρεπε στους προγραμματιστές παιχνιδιών την άμεση πρόσβαση στο hardware, σε αντίθεση με τα Windows. Αυτό δεν είχε αλλάξει ούτε με τα νέα τότε Windows 95, που είχαν μπει στην αγορά εδώ και ένα μήνα. Βλέποντας ωστόσο ότι τα παιχνίδια είχαν μεγάλη αποδοχή ανάμεσα στους κατόχους των PCs αλλά και ότι ήταν εφικτή η δημιουργία γραφικών αντίστοιχων με τις κονσόλες της εποχής, μερικοί προγραμματιστές της Microsoft αποφάσισαν το 1994 να βρουν τρόπο ώστε να μετατρέψουν τα Windows στην υπέρτατη πλατφόρμα παιχνιδιών.

Το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους πήρε «σάρκα και οστά» στις 30 Σεπτεμβρίου 1995, με το DirectX 1.0. Το τελευταίο αποτελεί μια συλλογή από ports, τα οποία οι προγραμματιστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στο hardware. Tα πρώτα συστατικά αυτού του πακέτου ήταν τα DirectSound, το 2D DirectDraw και το DirectPlay.

Στα τέλη του έτους εμφανίζονται μερικά παιχνίδια για τις νέες θύρες, ωστόσο η «έκρηξη» έγινε με την έκδοση 3: περιείχε το Direct3D και έτσι επέτρεπε την πρόσβαση στις 3D λειτουργίες των μοντέρνων, για εκείνη την εποχή, καρτών γραφικών. Σιγά-σιγά το DirectX μετατρέπεται σε στάνταρ για τα Windows, τα οποία βρίσκουν τη θέση τους δίπλα στις κονσόλες, ως μια από τις σημαντικότερες πλατφόρμες παιχνιδιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC