Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2009

GeForce εν έτη 2015: 11nm, 5.000 shaders

O William J. Dally, διευθύνων ερευνητής στη Nvidia (κατέχει τον τίτλο Senior Vice President στο τμήμα έρευνας της εταιρείας) και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Stanford, έριξε μια ματιά στο μέλλον στο πλαίσιο της διάσκεψης "Design Automation Conference" που έλαβε χώρα στο Σαν Φρανσίσκο. Εκεί αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα εργαλεία και μηχανήματα ανάπτυξης δομικών ηλεκτρονικών στοιχείων και προφήτεψε τα εξής:

Μέχρι το 2015 τα chip γραφικών θα κατασκευάζονται με την τεχνολογία των 11nm, θα διαθέτουν περίπου 5.000 shaders και θα έχουν επιδόσεις της τάξης των 20Teraflops. Στην παρούσα φάση η Nvidia βρίσκεται στην τεχνολογία κατασκευής των 40nm και τα chips της διαθέτουν 240 shaders, προσφέροντας μια απόδοση της τάξης του 1Teraflop.

H σύνδεση chips και shaders αποτελεί ένα σημαντικότατο παράγοντα στην κατανάλωση ενέργειας, όπως πιστεύει ο Dally. Η αυξανόμενη επέκταση των οπτικών συνδέσεων θα παίξει και εδώ το ρόλο της, αλλά ακόμα υπάρχουν προβλήματα για μια μετάβαση της τεχνολογίας κατασκευής σε επίπεδο ατόμων.

Η απόδοση των μονοπύρηνων επεξεργαστών σταμάτησε, σύμφωνα με τον Dally, να κλιμακώνεται από το 2002. Στα 20 προηγούμενα χρόνια η απόδοση του επεξεργαστή αυξανόταν περίπου 52% κατά μέσο όρο ανά έτος. Από την άλλη πλευρά αυξάνεται η απόδοση των επεξεργαστών γραφικών περισσότερο από 70% ανά έτος.

ΠΗΓΗ:EETimes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC