Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009

Η "γέννηση" της Electronic Arts

To 1982 οι παραγωγοί παιχνιδιών έκαναν μόνοι τους όλη τη "δουλειά": έγραφαν για μήνες κώδικα, μαστόρευαν επίπεδα, σχεδίαζαν γραφικά, παρήγαγαν ήχους και συχνά συνέθεταν ακόμα και τη μουσική. Και παρόλο που τόσα πολλά παιχνίδια αναπτυσσόταν από ένα μόνο προγραμματιστή, το όνομα του, σε αντίθεση με τους καλλιτέχνες, δεν εμφανίζονταν πουθενά στη συσκευασία του παιχνιδιού. Αυτή την κατάσταση άλλαξε στις 28 Μαΐου 1982 ο άλλοτε εργαζόμενος στην Apple Trip Hawkins με την ίδρυση της Electronics Arts (απορρίπτοντας άλλες πιθανές ονομασίες όπως “Amazin Software” ή «Soft Art”) .

Στην EA τα ονόματα των προγραμματιστών είχαν δεσπόζουσα θέση στη συσκευασία του παιχνιδιού, όπου covers αντίστοιχα των δίσκων βινυλίου της εποχής, τους έδιναν την αίγλη ενός ροκ σταρ.Η επιτυχία που ακολούθησε δικαίωσε αυτή τη στρατηγική, καθώς τα πρώτα παιχνίδια που κυκλοφορήσαν (για τον Apple II) πούλησαν καλά – κυρίως ο εξομοιωτής basket "One on One: Dr. J vs. Larry Bird". To τελευταίο παιχνίδι ήταν ένας από τους πρώτους τίτλους που χρησιμοποίησε ένα copyrighted όνομα.

Μια τακτική που η ΕΑ ακολούθησε σύντομα με τη σειρά «Μadden” και τελειοποίησε και σε άλλους τίτλους. Με την πάροδο του χρόνου η ΕΑ διείσδυσε στην αγορά της κονσόλας για να γίνει τελικά η μεγαλύτερη εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών. Όσον αφορά στον ιδρυτή της Trip Hawkins, άφησε την εταιρεία του το 1991 για να ιδρύσει μια νέα εταιρεία με την ονομασία 3DO. Αυτή τη φορά χωρίς επιτυχία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
SYNC ME @ SYNC